Trainingen op maat
Trainingen op maat
Wie wil werken aan specifieke vaardigheden, kan dat in een training doen. Vooraf heeft iedere deelnemer individueel contact met de trainer om de leerwensen af te stemmen. Een training wordt altijd op maat gemaakt. Heb je een vraag over een bestaande training of wil je gericht werken aan iets anders, neem dan vrijblijvend contact op.
Communicatie & interactie met je klant
Herken je dit?
- Je hebt afgestemd met de klant wat hij wil en bent aan de slag gegaan maar bij een nieuw contact blijkt dat de klant toch iets anders voor ogen had.
- De klant heeft jou en/of je team gevraagd om een probleem op te lossen of product te leveren, maar het lijkt wel alsof hij het liever zelf doet, zoveel bemoeit hij zich met de inhoud.
- De scope is vooraf afgestemd alleen tijdens het project wordt de scope steeds uitgebreid.
- Je klant weet eigenlijk niet goed wat hij wil.
Iedere klant is uniek en communiceert op zijn eigen manier. Dat maakt het soms uitdagend om te communiceren en de interactie met een klant aan te gaan en tegelijkertijd je eigen doelen, mogelijkheden en werkzaamheden te bewaken. In deze training leer je hoe je dit kunt doen en krijg je zicht op je eigen communicatie en die van verschillende type klanten (of collega’s).
In de training ga je aan de slag met een opdracht voor een klant en is er volop ruimte om uit te proberen wat het effect is van je eigen communicatiestijl en te oefenen met andere manieren van communiceren. Een training waarin je leert door te doen en waarbij de praktijkoefeningen onderbouwd worden met theorie. De training duurt 2 dagen.
Deelnemers na de training :
- hebben zicht op de eigen communicatiestijl
- zijn in staat om de stijl van de ander te herkennen
- weten hoe ze de regie houden en in verbinding blijven met de klant
- kunnen bijsturen en beïnvloeden waar nodig
- staan open voor nieuwe ideeën van de klant zonder de scope uit het oog te verliezen
- bewaken de eigen agenda
(Jezelf) presenteren
Herken je dit?
- Je verliest wel eens de aandacht van de ander(en).
- De spanning vooraf of tijdens een presentatie maakt je onzeker.
- Je raakt soms de draad van je verhaal kwijt.
- Je weet wat je wilt inbrengen en toch lukt het soms niet.
Jezelf presenteren, een presentatie geven of een idee of mening naar voren brengen kan op verschillende manieren. Wanneer breng je jezelf duidelijk in beeld en wanneer komt je boodschap aan? Een pakkende presentatie maak je met behulp van je presentatiestijl en presentatietechnieken.
In deze training ontwikkel je jouw persoonlijke presentatiestijl en maak je kennis met verschillende presentatietechnieken. Er is veel ruimte om te oefenen, zo ervaar je wat het beste bij je past. Door middel van feedback leer je meteen wat het effect is van de door jou toegepaste stijl en technieken.
De onderdelen in de training zijn: een goede voorbereiding, je publiek kennen, je presentatie opbouwen, je basishouding, verbale en non-verbale communicatie inzetten, omgaan met spanning, vragen beantwoorden en een elevator pitch. De training duurt 2 dagen.
Deelnemers na de training :
- hebben zicht op de persoonlijke presentatiestijl
- hebben meer zelfvertrouwen tijdens het presenteren
- zijn in staat om een presentatie te laten aansluiten op de doelgroep
- kunnen kernachtig en gestructureerd hun boodschap, idee of mening delen met de ander(en)
- kunnen inspelen op vragen en reacties
- weten om te gaan met spanning vooraf en tijdens een presentatie